home > Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen zijn er niet omdat alles best duidelijk is, maar toch...

AANMELDEN
Hoe vaak mag ik mij bij Fastcards aanmelden?

Bij Fastcards mag ieder zich zo vaak aanmelden als men wilt.

Waarom zou ik mij aanmelden voor MyFastCards
Aanmelden bij FastCards biedt voordelen. Aanmelden is helemaal gratis en biedt je de mogelijkheid om een eigen adresboek aan te maken. Met het adresboek kan je makkelijker je wenskaarten op ieder gewenst moment laten versturen. Verder kan je altijd je bestellingen in je account terug vinden. Ook kan je kaarten opslaan in je eigen collectie, met de mogelijkheid deze later weer te bewerken. Aangemelde gebruikers kunnen regelmatig een nieuwsbrief ontvangen met leuke tips, nieuwe kaarten en soms een spectaculaire aanbieding.

Wat is de makkelijkste manier om je aan te melden?
Je kan je via deze link direct aanmelden

ACTIECODE
Waar moet ik de actiecode invullen?

Als je een actiecode hebt ontvangen, kan je deze invullen in het veld "actiecode" welke je in het winkelwagentje rechts bovenin kunt vinden.Na het invullen klik je op "controleer".

BEDRIJVEN
Kan ik als bedrijf ook gebruik maken van jullie diensten?

Absoluut, steeds meer bedrijven ontdekken het gemak van onze service. Na aanmelden en registreren (hiervoor kan onder naam, de naam van het bedrijf worden vermeld) kan daarna (met korting) direct van onze diensten gebruik worden gemaakt, dit is niet alleen makkelijk maar ook bijzonder origineel. Zo hebben diverse bedrijven een verjaardagskaart gemaakt die door ons (gratis) achteraf is voorzien van het logo en andere bedrijfsgegevens. Elke maand bv. ontvangen wij een excel bestand met de n.a.w. gegevens waar en wanneer deze kaart naar personeel of relaties gezonden dient te worden en wij verzorgen de rest.

BEHEER
Ik heb een kaart gemaakt en ben verder gegaan maar wil weer terug naar mijn kaart

Met de stappen terug kom je niet automatisch in de editor. Maar is er is wel een mogelijkheid. Maak eerst eventueel uw winkelwagentje leeg. Ga naar home. Klik op "kaart met eigen foto" en klik op het fototoestel. Klik op de soort kaart die u heeft gemaakt (vierkant, staand of liggend). En nu bent u weer terug in de editor met uw gemaakte kaart.

Ik heb een verkeerde geboortedatum of adres ingevuld
Eerst klik je op  "Inloggen" (rechts bovenin). Na het inloggen klik je op  "Account" (rechts bovenin) en kom je in een scherm waar je jouw persoonlijke gegevens kan wijzigen.

Kan ik meerdere adressen in 1 keer importeren in het adresboek?
Dat is inderdaad mogelijk. Klik hier om naar het scherm "adressen importeren" te gaan.

Wachtwoord vergeten
Ben je het wachtwoord vergeten van jouw account en weet je niet hoe je hem terug krijgt?
Wij helpen je graag verder met een stappenplan. Klik hier voor het stappenplan.

BETALING
Aan wie betaal ik?

Fastcards werkt samen met de bekende betalingsprovider Adyen en deze zorgt voor de verwerking van jouw betaling.

Hoe kan ik betalen?
Je kan bij ons betalen met behulp van iDeal, Mastercard, Visa, eenmalige machtiging of een overboeking. Klanten in België kunnen ook gebruik maken van Mister Cash.

Hoe veilig is mijn betaling?
Jouw betaling is volkomen veilig. Andere kunnen onmogelijk toegang krijgen tot jouw gegevens.

Wanneer ik mijn bankrekeningnummer invul krijg ik een foutmelding.
Mogelijk heb je jouw bankrekeningnummer met punten, komma's of andere extra leestekens ingevoerd. Wij verzoeken je daarom vriendelijk om de cijfers van het bankrekeningnummer direct achter elkaar te plaatsen zonder gebruik te maken van extra leestekens.

BEVESTIGING
Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Na je bestelling ontvang je een bevestiging per e-mail. In deze mail vind je ook je ordernummer. Gebruik dit ordernummer tijdens correspondentie met ons.

BEZORGING
Hoe lang duurt het voordat de wenskaart wordt bezorgd?

Indien het brievenbuspost betreft, dus van 1 tot 20 kaarten, die op een werkdag voor 15.00 uur zijn besteld, worden nog dezelfde dag verzonden, (tenzij een latere verzenddatum wordt gekozen). Pakketten, 20 kaarten of meer, die op een werkdag voor 18.00 uur zijn besteld, worden nog dezelfde dag verzonden. De kaart(en) worden dan de volgende (werk)dag bezorgd. Kaarten die tussen vrijdag 15.00 uur en maandag 15.00 uur worden gemaakt, worden op maandag verzonden en dus op dinsdag bezorgd. Fastcards gaat uit van de service van PostNL waarbij er geen garantie wordt gegeven. Bij betaling via overboeking of eenmalige machtiging worden kaarten na ontvangst van de betaling verzonden.

Hoe worden de wenskaarten verzonden?
Fastcards laat de kaarten door de postbode (van PostNL) bezorgen. Bezorging op tijd is dus afhankelijk van de postbode, net als wanneer je zelf een kaartje naar de brievenbus brengt. PostNL bezorgd volgens eigen opgave meer dan 94% van de brievenbuspost op de volgende (werk)dag.

Kan ik in 1 keer meerdere kaarten versturen naar verschillende personen?
Bij Fastcards is het mogelijk om in 1 opdracht verschillende kaarten naar verschillende personen te sturen.

Kan ik ook een of meerdere kaarten naar mezelf sturen?
Als het om uitnodigingen, trouwkaarten, verhuiskaarten, rouwkaarten of geboortekaarten gaat, geldt dat deze kaarten altijd naar het door u opgegeven adres worden gezonden en dat is meestal uw huisadres. Gaat het om felicitatiekaarten of andere kaarten die normaal gesproken naar één of meerdere andere personen worden gezonden, zijn er meer mogelijkheden. Nadat je jouw kaart hebt besteld kom je in een driekeuze-menu terecht. Daar kan je kiezen voor de optie "Meerdere kaarten naar mijzelf".

BUITENLAND
Kan ik mijn kaarten ook naar het buitenland sturen?

Ja, dat kan! Wanneer je een kaart via FastCards hebt gemaakt kan je bij kiezen van het ontvangstadres uit alle landen van de wereld kiezen. De porto kosten voor een kaart zijn dan wel iets hoger

CORRECTIE
Na mijn bestelling blijkt dat ik een typefout heb gemaakt of een woord vergeten ben. Hoe nu verder?

Helaas kunnen wij niet iedere kaart controleren op typefouten aangezien wij met een geautomatiseerd systeem werken. Wanneer blijkt dat je een typefout hebt gemaakt of een woord vergeten bent kun je het beste direct contact met ons opnemen per telefoon of nog beter per email. Het is handig als je het bestelnummer dan bij de hand hebt of vermeld in je mail.

DIVERSEN
Heb ik speciale software nodig?

Je hebt geen speciale software nodig om een echte wenskaart te maken.

Hoe groot is een Fastcards wenskaart?
Al onze kaarten zijn dubbele wenskaarten met een vierkant of rechthoekige vorm. Alle kaarten zijn in 3 maten te bestellen.

Hoe kan ik van lettertype veranderen?
Om van lettertype te veranderen kan je op de lettertype balk klikken. Doordat je hierop klikt komen alle lettertype's tevoorschijn via een roll-down. De editor zal standaard het lettertype "arial" aangeven.

Ik heb een kaart ontvangen, maar weet niet van wie
Als je een (FastCards)kaart hebt ontvangen en je weet niet wie de verzender is, kan je ons een mailtje sturen met het ordernummer. Deze is te vinden op de achterzijde van de kaart. Wij zullen de verzender een mailtje sturen met de vraag of de kaart bewust anoniem is verzonden.

Kan ik ook wenskaarten per e-mail sturen?
Kaarten van Fastcards kunnen uitsluitend als echte wenskaart worden verzonden, waardoor de attentie waarde natuurlijk een stuk hoger ligt dan bij een e-card.

Krijgt de ontvanger te zien van wie/waar de kaart vandaan komt?
Wij zetten zelf geen gegevens van de verzender in of op de kaart, dit dien je zelf bij tekst op de binnenzijde van de kaart te vermelden. Als je niets vermeld wordt de kaart dus anoniem verzonden.

Waarom kan ik mijn gemaakte kaart niet bestellen
Hoogstwaarschijnlijk gebruikt je een verouderde webbrouwser (het programma waar je internet-pagina's mee bekijkt). Het is op dit moment niet mogelijk om met behulp van Internet Explorer 6.0 of lager kaarten te bestellen. Je kan je versie achterhalen door op de menubalk van uw browser te klikken op "help > info". Heb je Internet Explorer 7.0 of lager in bezit, dan raden wij je aan om een upgrade van je browser uit te voeren. Dit kan je op de website van Microsoft gratis doen. Het is van belang om altijd de laatste updates van Internet Explorer te installeren. Dit verhoogt namelijk de veiligheid waarmee je internetpagina's bekijkt.

Kan ik voordat ik bij jullie een grote bestelling plaatst, eerst een proefdruk bestellen?
Als het om uitnodigingen, trouwkaarten, verhuiskaarten, rouwkaarten of geboortekaarten gaat, is dat zeker mogelijk. Voor slechts € 1,- maken wij een echte proefdruk van je uitnodigingskaart. Klik hier voor meer uitleg?.

ENVELOPPEN
Als ik een pakket naar mijzelf toestuur, krijg ik er dan enveloppen bij?

Als het om uitnodigingen, trouwkaarten, verhuiskaarten, rouwkaarten of geboortekaarten gaat, kan je uit diverse kleuren enveloppen kiezen, waarbij een kleine toeslag wordt berekend. Gaat het om felicitatiekaarten of andere kaarten die normaal gesproken naar één of meerdere andere personen worden gezonden, dan zijn de kaarten verpakt in een witte envelop met een venster (het adres wordt dan ook op de achterzijde van de kaart gedrukt). Indien je bij deze kaarten ervoor kiest de kaarten naar jezelf te laten sturen dan zitten er standaard witte enveloppen gratis bij.

HERBESTELLING
Ik wil een kaart graag nog een keer bestellen. Kan dat?

Ja dat kan! Nabestellen werkt erg makkelijk. Als je inlogt (via Inloggen rechts bovenaan) en dan klik op account (links naast uitloggen) en daarna klik je op bestellingen. Je klikt op de betreffende kaart en kan weer bestellen.

KAART MAKEN
Ik kan een bepaalde kaart niet zonder tekst krijgen

Het kan kloppen dat er enkele kaarten op onze website staan waarvan de tekst niet van de voorkant van de kaart kan worden afgehaald. Dit komt omdat sommige teksten op bepaalde kaarten helemaal grafisch met de achtergrond van de kaart verwerkt zijn.

Ik wil tekst of afbeeldingen tegen de rand plaatsen
Omdat een kaart na het drukken op de juiste maat wordt gesneden, kan het voorkomen dat zaken als tekst en afbeeldingen die bij het ontwerpen van je kaart tegen de rand zijn geplaatst (deels) wegvallen. Wij raden daarom aan om een redelijke marge aan te houden. Dat hoeft niet meer dan een paar millimeter op het scherm te zijn.

Ik zoek iets speciaals maar kan het niet vinden
Als je iets speciaals zoekt, mail ons even en wij helpen je op weg. 

Kan ik ook alleen een rand of kader gebruiken zonder een afbeelding?
Als je sommige kaders met sierlijke lijnen erg mooi vindt, maar niet goed toepasbaar op een kaart, kan je het beste een willekeurige kaart uitzoeken (het liefst met veel wit aan de randen) en de afbeeldingen en tekst verwijderen. Dan voeg je het kader toe met eventueel een tekst en je hebt prachtig nieuw ontwerp gemaakt.

Kan ik verschillende kaarten in één keer bestellen?
Met het winkelwagentje is dat inderdaad mogelijk.

Kan je 2 keer een tekst invoegen op verschillende plekken?
Je kan oneindig vaak teksten invoegen in diverse tekst stijlen en kleuren en afmetingen.

Waarom kan ik mijn foto niet uploaden?
Het feit dat je geen foto kunt uploaden kan aan verschillende dingen liggen. Controleer eerst of jouw foto een JPEG-bestand is. Dit kun je zien door naar de bestandsnaam te kijken. Staat er achter jouw bestand .jpg of .jpeg dan is deze correct. Bekijk het formaat van het bestand. Deze mag niet groter zijn dan 2 MB. Bekijk de resolutie van het bestand. Zorg dat jouw foto niet een te hoge resolutie bevat, waarbij de resolutie het liefst niet boven de 2800 x 1300 uitkomt. Om jouw foto te verkleinen kun je het volgende handige programma VSO Image Resizer gratis downloaden. Lukt het dan nog niet, stuur ons dan jouw foto en wij zullen deze voor je verkleinen. Voor het versturen is het ook mogelijk gebruik te maken van www.wetransfer.com waarmee je gratis grotere bestanden naar een e-mailadres (info@fastcards.nl) kunt mailen.

Wat voor kaarten kan ik allemaal maken bij fastcards?
Op www.fastcards.nl kan je echte dubbele wenskaarten maken uit een enorm grote kaartencollectie (meer dan 2000) of met je eigen digitale foto’s. In enkele eenvoudige stappen maak je je eigen ontwerp met foto, teksten en naar keuze een kader of een versiering. Fastcards heeft voor jou 6 maten om uit te kiezen: 11x17 cm, 15x22 cm, 20x30 cm, 13x13 cm, 15x15 cm en 21x21 cm.

Wat zijn de voorwaarden voor het uploaden van een foto?
De foto moet in ieder geval een jpg, gif of png plaatje zijn. Als het uploaden niet lukt mail ons de foto en dan kijken wij na waarom het niet gaat.

PRIJZEN
Waarom betaal ik hogere portokosten bij één kaart naar mijzelf?

Indien een klant één of meerdere kaart(en) naar het eigen adres laat sturen, gaan wij ervan uit dat deze kaart(en) worden gebruikt om door te sturen. Bij dergelijke bestellingen voegen wij daarom altijd één of meerdere gratis enveloppen (zonder postzegels) toe voor het doorsturen. Indien het om één kaart gaat betekent dit dat wij de kaart en een enveloppe in een grotere enveloppe inpakken en versturen. Het gewicht komt daardoor boven de 20 gram en samen met de extra handlingskosten verklaart de iets hogere kosten.

Wat kost een Fastcards wenskaart?
Wij hanteren scherpe prijzen en daarbij hebben wij grote staffelkortingen op onze kaarten voor grotere bestellingen. Klik hier voor onze scherpe tarieven.

 

Prijscalculator ×

Kies een categorie

Soort kaart

Formaat

Papiersoort

Enveloppen

Aantal kaarten

Aantal enveloppen

Totaalprijs: